خانه هوشمند چیست و چگونه کار می کند  

ساختمان هوشمند، امکان مدیریت روشنایی ها، سیستم های امنیتی، صوتی و تصویری، دوربین های مدار بسته، قفلهای الکتریکی و سیستمهای گرمایش و سرمایش را داراست به صورتی که تغییر وضعیت ها به صورت برنامه ریزی شده بر اساس زمان یا اطلاعات سنسورها یا به صورت دستی از طریق نرم افزار (روی تلفن هوشمند، تبلت، صفحه لمسی دیواری، PC، تماس تلفنی) وجود دارد. همچنین میتوان انواع سنسورهای دود، Co2، Co، نشت گاز، شکستن پنجره و غیره . . . را به سیستم اضافه کرد و فرمانهای امنیتی، پیشگیرانه و اطلاع رسانی( تماس با پلیس- آتش نشانی- ارسال SMS) را بر اساس اطلاعات آنها به صورت کاملا اتوماتیک صادر کرد.

درخانه هوشمند منابع نور اعم از چراغهای هالوژن سقفی، دیواری، چراغهای رنگی تزیینی، فلورسنت و لامپهای LED به تفکیک یا گروهی قابل کنترل می باشند. با این روش بدون نیاز به سرکشی به تمامی محل ها می توان از وضعیت تک تک آن ها اطلاع حاصل کرد.

فلسفه اصلی تکنولوژی ساختمان هوشمند، که بر اساس محوریت بخشیدن به شخص استفاده کننده و نیازهای او پایه ریزی شده است، به درخواست های امروز وآینده پاسخی ساده و مناسب می دهد و قابلیت هماهنگ شدن با فناوری های بعدی را داراست.

درساختمان هوشمند می توان دمای اطاق ها را به تفکیک و بنا به نیاز تنظیم کرد.
همچنین مشروط کردن رویه کار سیستم به حضور ساکنان در ساختمان و یا زمانبندی بر اساس ساعات کاری یا شب و روز تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

درخانه هوشمند استفاده از آرشیو موسیقی و فیلم، با امکان انتخاب پخش کننده های صوتی مختلف برای پخش در فضاهای مختلف با تنظیمات متنوع وجود دارد